Algemene Voorwaarden voor
niet- leden Nederlandse Thuiswinkelorganisatie

 

 

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Definities

Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel   3 - Toepasselijkheid

Artikel   4 - Het aanbod

Artikel   5 - De overeenkomst

Artikel   6 - Herroepingsrecht

Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel   9 - De prijs

Artikel 10 -
Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering
en uitvoering

Artikel 12 -
Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 -
Klachtenregeling

Artikel 15 -
Geschillen

Artikel 16 -
Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1.  Bedenktijd:
    de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

  2. Consument: de natuurlijke
    persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
    overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

  3. Dag: kalenderdag;

  4. Duurtransactie: een overeenkomst op
    afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de
    leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de
    consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is
    gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde
    reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. 6.    
    Herroepingsrecht: de mogelijkheid
    voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
    afstand;

  7. Ondernemer: de natuurlijke of
    rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

  8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst
    waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor
    verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
    overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
    communicatie op afstand;

  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan
    worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en
    ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de
ondernemer

Naam: C.V. All-In Daviotten U.A.

Adres: Gouverneur Hultmanstraat 9

Postcode: 5224 CJ

Plaats:
‘s-Hertogenbosch

Telefoonnummer: 073-6894132
(maandag t/m vrijdag, 09:00-17:00)

E-mailadres: info@daviotten.nl

KvK-nummer: 60903538

Btw-identificatienummer:
NL8541.12.431B01

 

 

 

 

 

 

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid


  1. Deze
    algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op
    elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

  2. Voordat
    de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
    voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs
    niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
    aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij
    op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  3. Indien
    de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van
    het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst
    van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
    beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien
    dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
    elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
    consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
    toegezonden.

  4. Voor
    het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige
    algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem
    het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod


  1. Indien
    een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,
    wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het
    aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
    producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een
    goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
    ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
    weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of
    kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

  3. Elk
    aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
    rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
    verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • de
    prijs inclusief belastingen;

  • de
    eventuele kosten van aflevering;

  • de
    wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor
    nodig zijn;

  • het
    al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

  • de
    wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

  • de
    termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
    ondernemer de prijs garandeert;

  • de
    hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het
    gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een
    andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
    communicatiemiddel;

  • of
    de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
    wijze deze voor de consument te raadplegen is;

  • de
    manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem
    in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien
    gewenst herstellen;

  • de
    eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden
    gesloten;

  • de
    gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de
    consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

  • de
    minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 - De overeenkomst


  1. De
    overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
    moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
    daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien
    de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
    ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding
    van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de
    ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

  3. Indien
    de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende
    technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
    overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web-omgeving. Indien de
    consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

  4. De
    ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die
    feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
    overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
    gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
    gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
    bijzondere voorwaarden te verbinden.

  5. De
    ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende
    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
    meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de
ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze
waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een
duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande
service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden
opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument
heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de
overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
onbepaalde duur is.


  1. In
    geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
    toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van
    producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
    redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag
    na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd
    zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal
    het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is
    om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van
    zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
    toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en
    verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer
    verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van
    diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
    redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag
    van het aangaan van de overeenkomst.

  2. Om
    gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar
    de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake
    verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping


  1. Indien
    de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de
    kosten van terugzending voor zijn rekening.

  2. Indien
    de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig
    mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping,
    terugbetalen.

 

Artikel 8 - Uitsluiting
herroepingsrecht


  1. De
    ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover
    voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts
    indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het
    sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

  2. Uitsluiting
    van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. die door de ondernemer tot stand zijn
gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun aard niet kunnen worden
teruggezonden;

d. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan
schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f. voor losse kranten en tijdschriften;

g. voor audio- en video-opnamen en
computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.


  1. Uitsluiting
    van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a. betreffende logies, vervoer,
restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of
tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de levering met uitdrukkelijke
instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

c. betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 - De prijs


  1. Gedurende
    de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
    producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg
    van veranderingen in btw-tarieven.

  2. In
    afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
    prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
    ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

  3. Prijsverhogingen
    binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
    toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

  4. Prijsverhogingen
    vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke
regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de
overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging
ingaat.


  1. De
    in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie


  1. De
    ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen
    van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming
    van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
    Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product
    geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

  2. Een
    door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af
    aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
    overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering


  1. De
    ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
    ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
    beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

  2. Als
    plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar
    heeft gemaakt.

  3. Met
    inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is
    vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch
    uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is
    afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
    bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de
    consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft
    bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
    kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

  4. In
    geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de
    consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na
    ontbinding, terugbetalen.

  5. Indien
    levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer
    zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij
    de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een
    vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het
    herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
    retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

  6. Het
    risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer
    tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan
    de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
    overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur,
opzegging en verlenging

Opzegging


  1. De
    consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van
    daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.

  2. De
    consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde
    duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
    een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  3. De
    consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

  • te
    allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
    tijdstip of in een bepaalde periode;

  • tenminste
    opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

  • altijd
    opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft
    bedongen.

Verlenging


  1. Een
    overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
    diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde
    duur.

  2. In
    afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde 
    tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-
    nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
    bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde
    overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn
    van ten hoogste één maand.

  3. Een
    overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde
    duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie
    maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan
    eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

  4. Een
    overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van
    dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur


  1. Als
    een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een
    jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een
    maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór
    het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 - Betaling


  1. Voor
    zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde
    bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn
    als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen
    van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de
    overeenkomst heeft ontvangen.

  2. Bij
    de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een
    vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is
    bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering
    van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen
    vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

  3. De
    consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

  4. In
    geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke
    beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke
    kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling


  1. De
    ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
    behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

  2. Klachten
    over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en
    duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
    gebreken heeft geconstateerd.

  3. Bij
    de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend
    vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
    langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van
    14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
    consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  4. Indien
    de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil
    dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 15 - Geschillen


  1. Op
    overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
    voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende
bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene
voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn
en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze
door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager.